Budowanie lejków
Lejek sprzedaży jest narzędziem planowania poszczególnych etapów procesu sprzedaży, przez jakie przechodzą Klienci. Planuje strategie sprzedaży dążąc do osiągnięcia najlepszych efektów. Poszczególny etap wyraża się innymi potrzebami Klienta, dlatego dokonanie podziału umożliwia ich zaspokojenie w każdej fazie. Celem jest zatrzymanie Klienta, aby finalnie dokonał zakupu. Dlatego na każdym etapie dobierane są odpowiednie narzędzia, które są stale optymalizowane, aby osiągnąć zamierzony cel. Skutkuje to przyprowadzeniem potencjalnych Klientów, dbaniem o nich na każdym etapie, aż w końcu przekształcenie ich w realnych nabywców. Za pomocą lejka sprzedaży możemy określić długość trwania kampanii sprzedażowej, co jest bardzo przydatne na etapie jej planowania. Regularny monitoring lejka zapewnia sprawne rozplanowanie budżetu, co przyczyni się do jego efektywnego rozdysponowania. Dodatkowo umożliwia prognozowanie wielkości wydatków, przychodów oraz ilości Klientów przy kolejnych kampaniach.
Zalety
- Dobór różnorodnych narzędzi
- Elastyczność działań
- Monitoring kampanii
Efekty
- Pozyskanie nowych Klientów
- Generowanie sprzedaży
- Optymalne zarządzanie budżetem >