Komunikacja w social media
Strony na Facebooku są zdecydowanie częściej odwiedzane
niż klasyczne witryny www.
Social media to nowoczesny model komunikacji oparty na interakcji. Celem obecności marki w społecznościach jest kształtowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy, który przełoży się na zaufanie i lojalność Klienta.
To medium o szerokim zasięgu, w którym znajdują się niemal wszyscy Klienci każdej branży, co umożliwi dotarcie nie tylko do obecnych Klientów, ale także budowa świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców.
Na media społecznościowe składa się szereg portali ogólnych (np. Facebook. Google+) i wyspecjalizowanych (np. YouTube, Twitter, Pinterest), co zapewnia szerokie możliwości doboru odpowiednich kanałów do charakteru marki.
W mediach społecznościowych nikt nie jest anonimowy, dlatego dzięki odpowiednim akcjom pozyskujemy szereg informacji o Kliencie, które następnie wykorzystujemy do działań wizerunkowych i sprzedażowych. Odpowiednio realizowana strategia buduje silny wizerunek marki nastawionej na potrzeby Klienta. Dwukierunkowa interakcja zapewnia także poznanie opinii Klientów na temat produktu.
Ta wiedza to unikalna wartość firmy, która wspomaga proces udoskonalania produktów i usług.W social media informacje rozprzestrzeniają się w sposób wirusowy. Dzięki temu wzrasta zasięg oddziaływania marki wśród potencjalnych odbiorców, co przekłada się na wzrost Klientów.
Zalety
- Wiele kanałów i narzędzi
- Nowoczesny model dwukierunkowej komunikacji
- Mierzalne działania
Efekty
- Zwiększenie świadomości marki
- Silne relacje Klienta z marką
- Poznanie opinii Klientów